ZŠ ŽACLÉŘ

Autor:
Tomáš
Obert

Ve dnech 20. – 22. 6. se uskutečnil výlet 7. A. Celkem 20 žáků pod dozorem paní učitelky Mgr. Anny Skálové Kučerové a třídního pana učitele Mgr. Tomáše Oberta cestovalo vlakem do kempu v Jinolicích, které se naházejí v Českém ráji na samém okraji Prachovských skal.

Výlet nezačal úplně příznivým počasím. Hned dopoledne nás stihla přeháňka, která naštěstí po vystoupení z vlaku ustala. Z nádraží nás čekalo asi 2 km chůze do kempu, kde dívky byly ubytovány v chatkách a chlapci ve zdejších maringotkách. Všichni jsme se stravovali v nedaleké restauraci Eden. Jelikož bylo i po dešti ještě poměrně teplo, využili jsme možnost koupání v Oborském rybníku, na jehož břehu kemp leží. Na odpoledne byl naplánovaný výlet do skal, ale kvůli dešti se nakonec neuskutečnil. Žáci tedy zbývající čas odpoledne trávili po svém, nejčastěji hraním karetních nebo jiných kolektivních her.

Druhý den už bylo počasí příznivější, proto hned ráno žáci absolvovali orientační běh na nedaleký vrch, kde kdysi stála zřícenina hradu Brada, o přibližné délce 2 km. Vyhlášení proběhlo po návratu do školy a první tři nejrychlejší získali diplom a sladkou odměnu. První doběhla Natálie Schubertová v čase 20 min, druhý byl Filip Anders a třetí Daniel Rychlink. Po zaslouženém obědě jsme se šli opět koupat do rybníka. Po odpočinku jsme se všichni vydali do nedalekých Prachovských skal, kde jsme si prošli část velkého okruhu s nejhezčími vyhlídkami do okolí. Večer po setmění žáky ještě čekala v sousedním lese stezka odvahy. Druhou noc dokonce pár žáků pod dozorem pana učitele Oberta spala pod širým nebem.

Třetí den už se od rána uklízela ubytovací zařízení a všichni jsme se připravovali na odjezd zpět domů. Školní výlet přispěl k upevnění vztahů v kolektivu a všichni si ho moc užili. Bylo to poprvé, kdy spolu byla tato třída někde přes noc. Teď už se ale všichni těší na zasloužené prázdniny.